Isnin, 9 Mac 2009

Impian

Impian adalah sesuatu yang benar2 kita inginkan, baik berupa material ataupun non material sehingga kita bersedia untuk bekerja keras untuk mewujudkannya. Impian bukan sekadar keinginan, tapi HASRAT kita.
Hambatan terbesar seseorang untuk meraih potensi terbaiknya adalah zon kenyamanan. Mereka melakukan aktiviti harian tanpa menyedari bahawa mereka belum melakukan yang terbaik dalam hidupnya. Impian yang kuat akan membuat kita keluar dari zon kenyamanan, mengeluarkan segala potensi yang kita miliki, dan meraih yang terbaik untuk kehidupan kita.

Banyak orang tidak memiliki impian atau telah melupakan impian mereka kerana mereka merasa tidak memiliki kesempatan atau kemampuan untuk mewujudkannya. Banyak di antara mereka yang memiliki masa lalu yang negatif sehingga membuat mereka takut bermimpi. Kita harus mendorong diri kita untuk berani bermimpi, berani berfikir besar untuk masa depan kita. Kita boleh luangkan waktu beberapa saat untuk berfikir, jika kita memiliki kebebasan untuk memilih akan seperti apa masa depan kita, apa yang kita inginkan :

Apakah kita ingin memiliki penghasilan yang lebih besar untuk meningkatkan taraf hidup kita? Berapa penghasilan tambahan yang kita perlukan?
Apakah kita ingin membeli rumah? Membeli kereta baru? Membeli perabot rumah yang indah? Membelikan Anak kenderaan? Komputer? Membiayai pernikahan?
Membiayai kuliah sendiri tanpa membebani keluarga? Menyekolahkan anak ke sekolah yang terbaik? Membayar biaya pengubatan? Dan banyak lagi yang perlu kita lakukan..


"KITA MUNGKIN TIDAK AKAN MENDAPATKAN SEMUA YANG KITA IMPIKAN, NAMUN KITA TIDAK AKAN MENDAPATKAN APAPUN TANPA MEMIMPIKANNYA TERLEBIH DAHULU"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan