Sabtu, 28 Mac 2009

Black Out

Semalam kira2 jam 11.30 malam, Bekalan elektrik terputus secara tiba2 di sebabkan wayar letrik di langgar oleh Lorry di Simpang Melewar. Saya dan belia Kampung Paris bergegas ke tempat kajadian, apa yang saya lihat satu tiang letrik rebah tunduk ke bumi. Tapi apa yang best, di tempat kejadian ada cewek2 bisayak pekerja Sang Lee yang seksi..hehehe..Belia paris pun.. ehemm.. cuci2 mata lagi..haha.. Cewek2 tu takut masuk di tempat mereka tinggal, sebab masa kejadian tempat mereka berapi-api. Yang tidak bestnya line Celcom pun bermasalah, kejap ada kejap tidak ada..ermmm..
Pekerja TNB datang di tempat kejadian cuma tengok saja, pagi tadi baru diberbaiki. Jadi semalam tidur bergelap, panas, banyak nyamuk lagi..huhu.. kira2 jam 5 petang tadi baru siap diperbaiki.





Malam ini Earth Hour pada jam 8.30 pm Sehinggah 9.30. Satu jam bergelap lagi untuk malam ini. Tidak lama jika di bandingkan semalam sampai berjam-jam lamanya..

Kempen Earth Hour Sedunia 2009 Bertujuan untuk menyelamatkan dunia dan mengurangkan tekanan pemanasan seluruh dunia. Kita di sarankan untuk mengurangkan penggunaan elekterik untuk seketika waktu. Mudah-mudahan dengan cara ini boleh mengurangkan tekanan pemanasan dunia.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan