Jumaat, 28 November 2008

Orang suka makan orang

Di Taiwan, Bayi yang telah meninggal dunia boleh di jual dengan harga yang mahal kerana permintaan yang banyak. Apa yang mereka buat dengan mayat bayi itu? Mereka memanggang ( BBQ ) mayat bayi dan menjadi santapan mereka.
ishkk...ishkk...Ada juga orang macam ini yah...Masih ada perasaan kah orang yang makan mayat bayi ni?
Dunia...Dunia...apa sudah jadi dengan dunia zaman sekarang. Macam lah tidak ada makanan lain yang boleh di makan di muka bumi ini.




Kemalangan Ngeri

Hari ini saya tak tau nak letak apa dalam blog saya. Fikir punya fikir, terfikir plak nak masukkan gambar-gambar kemalangan yang menyeramkan yang membuatkan seseorang itu mau muntah..hahahaha

Gambar-gambar di bawah adalah antara yang saya temui dalam beberapa website di internet. Kemalangan yang cukup membuatkan kita rasa mau uwerrkkkk..:P






















Rabu, 26 November 2008

Tinggalkan Cakap Bohong




Dalam sebuah hadis yang diriwayatkan oleh Luqman Hakim, menceritakan pada suatu hari ada seorang telah datang berjumpa dengan Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam kerana hendak memeluk agama Islam. Sesudah mengucapkan dua kalimah syahadat, lelaki itu lalu berkata :

"Ya Rasulullah. Sebenarnya hamba ini selalu saja berbuat dosa dan payah hendak meninggalkannya."

Maka Rasulullah menjawab : "Mahukah engkau berjanji bahwa engkau sanggup meninggalkan bercakap bohong?"

"Ya, saya berjanji" jawab lelaki itu singkat. Selepas itu, dia pun pulanglah ke rumahnya.
Menurut riwayat, sebelum lelaki itu memeluk agama Islam, dia sangat terkenal sebagai seorang yang jahat. Kegemarannya hanyalah mencuri, berjudi dan meminum minuman keras. Maka setelah dia memeluk agama Islam, dia sedaya upaya untuk meninggalkan segala keburukan itu. Sebab itulah dia meminta nasihat dari Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam.

Dalam perjalanan pulang dari menemui Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam, lelaki itu berkata di dalam hatinya :

"Berat juga aku hendak meninggalkan apa yang dikehendaki oleh Rasulullah itu."
Maka setiap kali hatinya terdorong untk berbuat jahat, hati kecilnya terus mengejek.

"Berani engkau berbuat jahat. Apakah jawapan kamu nanti apabila ditanya oleh Rasulullah.

Sanggupkah engkau berbohong kepadanya" bisik hati kecil. Setiap kali dia berniat hendak berbuat jahat, maka dia teringat segala pesan Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam dan setiap kali pulalah hatinya berkata :

"Kalau aku berbohong kepada Rasulullah bererti aku telah mengkhianati janjiku padanya. Sebaliknya jika aku bercakap benar bererti aku akan menerima hukuman sebagai orang Islam. Oh Tuhan....sesungguhnya di dalam pesanan Rasulullah itu terkandung sebuah hikmah yang sangat berharga."

Setelah dia berjuang dengan hawa nafsunya itu, akhirnya lelaki itu berjaya di dalam perjuangannya menentang kehendak nalurinya. Menurut hadis itu lagi, sejak dari hari itu bermula babak baru dalam hidupnya. Dia telah berhijrah dari kejahatan kepada kemuliaan hidup seperti yang digariskan oleh Rasulullah Shallallahu Alaihi wa Sallam. Hingga ke akhirnya dia telah berubah menjadi mukmin yang soleh dan mulia.

Isnin, 24 November 2008

kena virus lagi..........




Semalam ku rasa lain2.. sakit kepala, sakit tekak, badan lemas, Mata pun ndak mo telelap..perasaan mmg ndak sedap lah..mo makan pun ndak ada selera.. untuk menghilangkan semuanya tu.. sy chat di ym.. jumpa lagi teman baru..huhu...Tepat jam 12 tnga malam.. perutku plak terasa lapar..nasib ada warung Padaidi masih buka.. sy order lah nasi goreng ayam...Lepas makan, rehat2 kejap.. trus tido...

Bangun jak pagi ini.. idung tersumbat....wahhhh!! kena virus selsema lagi aku...hingus kluar terus.. sampai idung merah coz di picit2 terus...hahahaha.. malasnya kena virus cam nie..mo beli banyak2 tisue lagi nie....Tapi aku tidak akan benarkan virus ni tinggal di dalam badan ku lama2.. aku akan lawan dan pasang pasang antivirus di badan ku..hehe..

Mahu tahu antivirus yang saya gunakan... ermm.. Rahsia, ndak bleh kasi tau..nnti marah ejennya..hehehe..


JANGAN BIARKAN VIRUS-VIRUS MENGUSAI DIRI ANDA

Jumaat, 21 November 2008

Setting GPRS



Setup Configuration Of:
3G, GPRS, EDGE, MMS For Maxis, Celcom & DiGi



This could help you to configure your mobile phone (sony ericsson, nokia,
siemens etc). This guide is example and you must do the option yourself. Note
that IPv4 (may) doesn't exist in SE or siemens. Certain mobile doesn't support
OTA. So, I sent a manual configuration. Sorry, no 3G setup for Celcom except
you use Nokia, you can get it at a website below. For OTA:

Nokia (all): https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=118
Maxis (all): http://www.maxis.com.my/3G/about3G.asp
Digi (MMS, GPRS & EDGE):
http://www.digi.com.my/data_services/gprs/...fig.do?page=web
Celcom (MMS & GPRS):
http://www.celcom.com.my/cep/productservic...RSMMS/main.html

Maxis

OTA at http://www.maxis.com.my/3G/about3G.asp and choose option 3G Phone
Configuration

Manual WAP Settings

• On Desk, tab Control Panel -> Internet setup. (or similar)
• Tab New access pt. and tab No, then tab Next and key in the following:
Connection name: Maxis GPRS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: net
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: maxis
Password: wap
• Tab Next then tab Finish and OK to complete the setup.
• Homepage: http://wap.maxis.com.my/wml/index.wml
• Session Mode: Permanent
• IP adress: 202.075.133.049
• Login Type: Automatic,
• Authentication Type: Normal

MMS Settings

OTA at http://www.maxis.com.my/3G/about3G.asp and choose option 3G Phone
Configuration
• On Desk, tab Messaging and then press the Menu key -> Tools -> Message
settings -> Multimedia message…(or similar)
• Tab Internet setup, then tab Next and key in the following:
Internet settings name: Maxis MMS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: net
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: maxis
Password: wap
• Tab Next then tab Advanced, under Proxies, key in the following:
Protocol: HTTP
Use proxy: (Checked)
Proxy server address: 202.75.133.49
Port number: 80
• Tab OK then Finish
• Under Homepage, key in http://172.16.74.100:10021/mmsc and tab OK to
complete the setup.
• To send a MMS, under the Messaging menu, tab New multimedia msg.


DiGi

OTA at http://www.digi.com.my/data_services/gprs/...fig.do?page=web

Manual WAP Settings

• On Desk, tab Control Panel -> Internet setup. (or similar)
• Tab New access pt. and tab No, then tab Next and key in the following:
Connection name: DiGi GPRS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: digiwap
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: digi
Password: digi
• Tab Next then tab Finish and OK to complete the setup.

MMS Settings

OTA at http://www.digi.com.my/data_services/gprs/...fig.do?page=web
• On Desk, tab Messaging and then press the Menu key -> Tools -> Message
settings -> Multimedia message… (or similar)
• Tab Internet setup, then tab Next and key in the following:
Internet settings name: DiGi MMS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: digimms
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: mms
Password: mms
• Tab Next then tab Advanced, under Proxies, key in the following:
Protocol: HTTP
Use proxy: (Checked)
Proxy server address: 203.92.128.160
Port number: 80
• Tab OK then Finish
• Under Homepage, key in http://mms.digi.com.my/servlets/mms and tab OK to
complete the setup.
• To send a MMS, under the Messaging menu, tab New multimedia msg.

Celcom (MMS & GPRS):

http://www.celcom.com.my/cep/productservic...RSMMS/main.html

Go to Write Message.
• Type gprspre (for prepaid) send to 95000 or b Type gprspost (for postpaid)
send to 95000
• You will receive the settings & save / install all settings.
• You will be charge SMS send RM0.15 and SMS received RM0.40
Or refer to manual at http://www.channelx.com.my/mdp/gprs/wap_config.jsp
and http://www.celcom.com.my/cep/productservic...RSMMS/main.html

Manual WAP GPRS Settings

• On Desk, tab Control Panel -> Internet setup.(or similar)
• Tab New access pt. and tab No, then tab Next and key in the following:
Connection name: Celcom GPRS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: celcom.net.my (Postpaid)
Access point: celcom (Prepaid)
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: (Blank)
Password: (Blank)
• Tab Next then tab Finish and OK to complete the setup.

MMS Settings

Or refer to manual at http://www.channelx.com.my/mdp/gprs/wap_config.jsp
and http://www.celcom.com.my/cep/productservic...RSMMS/main.html
• On Desk, tab Messaging and then press the Menu key -> Tools -> Message
settings -> Multimedia message…(or similar)
• Tab Internet setup, then tab Next and key in the following:
Internet settings name: Celcom MMS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: mms.celcom.net.my (Postpaid)
Access point: celcom (Prepaid)
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: (Blank)
Password: (Blank)
• Tab Next then tab Advanced, under Proxies, key in the following:
Protocol: HTTP
Use proxy: (Checked)
Proxy server address: 10.128.1.242
Port number: 8080
• Tab OK then Finish
• Under Homepage, key in http://mms.celcom.net.my and tab OK to complete
the setup.
• To send a MMS, under the Messaging menu, tab New multimedia msg.
For celcom user, dial 1111 for 3G. If you use Nokia, get the 3G setup at:
https://nokiags.wdsglobal.com/standard?siteLanguageId=118
________________________________________________________________
Aditional Info: MAXIS 3G

OTA at http://www.maxis.com.my/3G/about3G.asp and choose option 3G Phone
Configuration
Manual WAP Settings
• On Desk, tab Control Panel -> Internet setup. (or similar)
• Tab New access pt. and tab No, then tab Next and key in the following:
Connection name: Maxis GPRS / Maxis 3G
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: net / unet
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: maxis
Password: wap
• Tab Next then tab Finish and OK to complete the setup.
• Homepage: http://wap.maxis.com.my/wml/index.wml
• Session Mode: Permanent
• IP adress: 202.075.133.049
• Login Type: Automatic,
• Authentication Type: Normal
MMS Settings
OTA at http://www.maxis.com.my/3G/about3G.asp and choose option 3G Phone
Configuration
• On Desk, tab Messaging and then press the Menu key -> Tools -> Message
settings -> Multimedia message…(or similar)
• Tab Internet setup, then tab Next and key in the following:
Internet settings name: Maxis MMS
Data bearer: GPRS
• Tab Next
Network type: IPv4
Auto-retrieve access point: (Unchecked)
Access point: net / unet
• Tab Next and key in the following.
Prompt password at every login: (Unchecked)
Username: maxis
Password: wap
• Tab Next then tab Advanced, under Proxies, key in the following:
Protocol: HTTP
Use proxy: (Checked)
Proxy server address: 202.75.133.49
Port number: 80
• Tab OK then Finish
• Under Homepage, key in http://172.16.74.100:10021/mmsc and tab OK to
complete the setup.
• To send a MMS, under the Messaging menu, tab New multimedia msg.

Yang warna biru tu untuk setting 3G yah.. Selamat mencuba

Sabtu, 8 November 2008

Mengapa dan kenapa?

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle



Orang Tua² kaum bugis dulu cam nenek²ku lah banyak betul pantangnya. Buat ini ndak boleh, buat itu ndak boleh, makan ini ndak boleh, minum itu tidak boleh dan banyak lagi lah yg ndak boleh.. Sejauh mana kebenarannya.. Fikir Dan renung²kan lah Mengapa dan kenapa? Adakah semuanya betul atau ada yang tersirat di sebalik pantang-pantang yang tertulis di bawah, Kalau ada yang mahu berkongsi pantang,
Anda boleh komen di ruangan pengomen..hehehehehehe

'JANGAN BIARKAN DIRI ANDA DISELUBUNGI DENGAN PANTANG'



1. Orang tua dulu² melarang Anak² atau budak² di larang minum kopi, nanti di bilang bodoh.

2. Nenekku bilang ajamu tudanngi kangngulue' (jangan dudukkan bantal), nanti buntut bebisul.

3. Bilang mamaku kepada adik perempuanku, jangan menyanyi di dapur,nnti lambat kawin.

4. Dilarang duduk di tangga, nnti ndak ada rezeki datang.

5. Dilarang tidur betiarap, nnti mati mama.

6. Tidak boleh kasi kena kaki orang apabila sedang menyapu, nnti ndak kawin yg di kasi kena penyapu kakinya <-- bagi lelaki lah.. hehehehe 7. Anak dara tidak boleh minum gunakan mangkok, nnti cepat gemuk. 8. Di larang becakap masa buang air besar ( berak), nnti mulut bebau. Ini jak lah Pantang2 dan larangan dari org tua dulu² yang saya ingat.. kalau masi ada lagi. boleh kongsi bersama dengan saya. Jangan malu dan segan. Padaidi manengki kasi'na.

Rabu, 5 November 2008

Kampung Paris Masa Kini

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle





Kampung Paris 3 masa kini dan masa sekarang. Aman damai dan makmur.Kampung Paris terletak 43km dari Bandar Lahad Datu ke Sandakan.Di sini lah saya menetap dan mencari rezeki. Banyak kenangan pahit dan manis yang tidak dapat di lupakan selama berada di Kampung Paris. Walaupun kampung ini serba kekurangan, Tetapi saya senang tinggal di sini sebab cewek-ceweknya banyak hehehe... Cowok-cowoknya lagi banyak.. huhuhu..



Pembangunan belum ada lagi di Kampung Paris, tetap pihak kerajaan telah pun membuat plain pembangunan untuk Kampung Paris




Kelapa Sawit adalah punca pendapatan penduduk Kampung Paris. Tidak hairan lah kalau semua penduduk kampung paris mempunyai kenderaan mewah-mewah huhuhuuhu..Tapi saya tidak termasuk yah. sebab saya tidak ada kelapa sawit hehehe..

kampung Paris 50 Tahun Akan Datang

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle




Beginilah keadaan dan suasana Kampung Paris selepas 50 tahun akan datang..hahahahaha... Kampung Paris akan berubah menjadi Kota Paris Yang terkemuka di dunia..huhu











Selasa, 4 November 2008

kedaiku

Prepaid4U.Net Your Mobile Lifestyle




Ini lah kedaiku yang ala kadar sahaja, tapi boleh lah menjamin makan minumku setiap hari, siapa yang mahu beli telefon atau mahu bertanya masalah telefon boleh hubungi saya melalui telefon atau email. No telefon dan email saya ada di bawah .Jangan malu dan segan, kalau malu lapar..hehehe... Harga kawan2 ada murah sikit, harga keluarga lagi murah.. harga orang yang di sayang free...huuhuhu..

Kalau nak masuk kedai buka kasut or selipar yah..



Begini lah keadaan kedai saya yang kecik jak. di sni lah saya setiap hari, 24 jam d kedai jak.. makan di sini, tido pun d sini juga,



Xparis
Kota Kinabatangan,
No tel : 0138831315
email jumadi_rt@yahoo.com.my

Sabtu, 1 November 2008